Maak een contentplanning




Het maken van content voor Instagram kost vaak veel tijd en energie. Je hebt geen inspiratie, te weinig tijd om wat te verzinnen of je doet maar wat zonder enige structuur of strategie. 💡 Maak van tevoren een contentplanning! Door strategisch aan de slag te gaan maak je het voor jezelf een stuk makkelijker! Plan bijvoorbeeld voor een hele maand vooruit, of desnoods alleen een week.

Lees hieronder waarom dit slim is om te doen 👇🏻

Werk vanuit een creatieve flow

Herken je dat: je denkt vandaag ga ik een post plaatsen, je opent je laptop en staart vervolgens 3 uur lang naar een wit scherm. Doei creativiteit, weg inspiratie! Het helpt daarom om een content batch te maken op het moment dat je wél in een creatieve flow zit. Ga door en stop niet na één post, maar blijf in die ideeënstroom zitten tot je flink wat content vooruit hebt gemaakt.

Het scheelt je een hoop tijd

Wanneer je er even voor gaat zitten heb je er vervolgens alleen maar profijt van. Je bent in een keer klaar voor een langere periode, waardoor je er geen omkijken meer naar hebt en tijd over houdt voor andere dingen! Veel efficiënter dan iedere dag te moeten bedenken wat je gaat plaatsen en het scheelt een hoop stress.Schedule je post in Later, Preppr of Planoly - en je hoeft ’s ochtends enkel nog te checken wat er vandaag ook alweer in de planning staat.


Het helpt je consistent zijn

Wanneer je vooruit plant kun je precies in kaart brengen wat je wanneer plaatst. Verzin bijvoorbeeld een aantal rubrieken die je steeds terug laat komen. Denk aan: behind the scenes, product promotie, meet the team of mindset. Verzin 3-5 content pijlers die je iedere week of maand herhaalt. Dit zorgt herkenbaarheid bij je volgers, en je kunt op deze manier ook zorgen dat de uitstraling van je feed consistent is.

Post jij je content liever op het moment zelf of maak je van tevoren een planning?